Punkty programu

Oprócz poniższego programu w trakcie konwentu na uczestników czekają codzienne ogniska, games room oraz inne atrakcje, które niekoniecznie znalazły się w poniższym programie.

 

Sobota (30 lipca):

19.00 do oporu:

Niedziela (31 lipca):

9.00 do 11.00:

11.00 do 17.00:

17:00 do 19.00:

  • Przerwa Obiadowa

19:00 do 21.00:

Również tego dnia:

  • Larp Survivalowy

Poniedziałek (1 sierpnia):

9.00 do 11.00:

11.00 do 15.00:

15:00 do 17.00:

  • Przerwa Obiadowa

17:00 do 21.00:

21:00 do 23.00:

Wtorek (2 sierpnia):

9.00 do 11.00:

11.00 do 13.00:

  • Briefing Mechaniczny do GG

13:00 do 15.00:

  • Przerwa Obiadowa

15:00 do 21.00:

Środa (3 sierpnia):

9.00 do 11.00:

11.00 do 17.00:

17:00 do 19.00:

  • Przerwa Obiadowa

19:00 do 21.00:

21:00 do 23.00:

Czwartek (4 sierpnia):

9.00 do 11.00:

11.00 do 21.00:

  • Briefingi do GG
  • Budowanie lokacji

21:00 do 23.00:

Piątek (5 sierpnia):

11.00 do 15.00:

  • Przygotowania do GG

15.00 do 23.00:

Sobota (6 sierpnia):

9.00 do 11.00:

  • Briefingi do GG

11.00 do 16.00:

20.00 do oporu:

  • Podsumowanie Gry Głównej
  • Zakończenie konwentu
  • Ognisko pożegnalne

 

Larpy:

Gra Główna „Bitwa o Shire”

Autorzy: Panda, Artysta, Gandi

“Bitwa o Śródziemie” – dwudniowy larp w świecie Śródziemia, który jest wizytówką Fornostu, a zarazem punktem programu stanowiącym kulminację i zwieńczenie każdego naszego konwentu.

 

Przez splot nieszczęśliwych zdarzeń, które miały miejsce w ostatnich latach, nad Śródziemiem znów zawisło wielkie niebezpieczeństwo. Rok po upadku gwiazdy na wioskę Gwaihir, siły zła uderzają na Arnor i Gondor. Jako pierwsza, pomimo rozłamu wśród plemion, na Minas Tirith rusza armia Easterlingów, dowodzona przez Szarego Króla i Kult Upiornego Drzewa. W odpowiedzi oddziały Majara zwanego Władcą Północy uderzają na Fornost. Gdy armie Arnoru i Gondoru zostają związane walką na północy i południu, z Gór Mglistych wyrusza smok Kalariagon wraz z oddziałami i kieruje się w stronę Shire oraz Bree. Pewny zwycięstwa smok wysyła posłów, którzy wzywają władców miast na negocjacje. Ale w jakim celu?

Na wschód od Bree, niedaleko gościńca i nieopodal Wzgórz Kurhanowych, zostaje założony tymczasowy obóz. Na rokowania przybywają przedstawiciele smoczej armii – fanatyczni kapłani, krwiożerczy wojownicy, dzicy Dunlandingowie. Po drugiej stronie negocjacyjnego stołu zasiadają wysoko postawieni przedstawiciele Shire, Bree, a nawet delegacja z Fornostu. Na czas pertraktacji zostaje ogłoszone zawieszenie broni, jednak wszyscy zdają sobie sprawę, że zaledwie o dzień drogi stacjonują smocze oddziały, gotowe do rozpoczęcia rzezi słabo ufortyfikowanych miast. Na miejscu widziano również wszelkiej maści wichrzycieli, spekulantów, handlarzy, a nawet elfów i krasnoludów. Chodzą słuchy, że nieopodal pojawiły się oddziały najemników – ale komu służą?

W przeddzień bitwy o Shire cała kraina zamiera w pełnym napięcia oczekiwaniu, a pobliskie Wzgórza Kurhanowe spowija gęsta mgła. Nadchodzące dni zdecydują o dalszym losie Eriadoru, a może i całego Śródziemia.

 

„W Cieniu Promienia”

Autorzy: Eldarion, Leszli, Gandi

Link do wydarzenia

Dawno, dawno temu wszystko było Discordią, z której powstały Promienie, mocne i krzyżujące się w jednym punkcie. Na nich opierały się czas i przestrzeń ale od tamtej pory świat poszedł naprzód. Dawno temu Artur Eld został pierwszym władcą Afiliacji i zamieszkał w Gilead, otoczony przez swoich rewolwerowców. Ale świat poszedł naprzód i Gilead nie jest już tą potęgą, którą było niegdyś. Rewolwerowców jest zbyt niewielu by strzec Afiliacji i jej mieszkańców. Rewolta Dobrego Człowieka zyskuje popleczników i wojna domowa wisi w powietrzu. Któż wie, co się stanie, gdy świat znowu pójdzie naprzód?

„W Cieniu Promienia” to larp osadzony w świecie Mrocznej Wieży, niedługo przed wyruszeniem Rolanda w jego długą podróż. Uczestnicy wcielą się w mieszkańców małej osady, w pobliżu której pojawiła się rzadka anomalia zwana Błoną. Kiedy w jej pobliżu zniknęli pierwsi ludzie, wzbudziła ona duże zainteresowanie, a wkrótce wieści o niej rozprzestrzeniły się o świecie zwabiając wielu podróżników.

Przygotujcie się na klimat rodem z westernów, wielką politykę wymieszną z rewolwerowymi pojedynkami oraz tajemnice, które jednak na razie muszą zastać ukryte. W najbliższych dnaich będziemy publikować informacje o frakcjach, które pojawią się na grze, jednak już teraz zachęcamy do zgłoszenia się pod adresem kuba.wasielak@gmail.com. I pamiętajcie, są światy inne niż ten.

 

„Pamiętniki z Wakacji”

Autorzy: Erudar, Majka

Link do wydarzenia

Wreszcie po roku harówy wybraliście się na swoje długo wyczekiwane wakacje. Cebula, sucha krakowska, wyprasowane w kant hawajskie koszule, wykrochamlone-kiedyś-białe skarpetki i sandały do kompletu już dawno zapakowane i tylko czekają aż wyruszycie w drogę. Niestety od zawsze wiadomo, że od rodaków na wakacjach trzeba trzymać się jak najdalej. Będziecie musieli z nimi walczyć o każdy metr kwadratowy Waszego parawanu, każdą chwilę spokoju potrzebną do załatwienia potrzeby w bidecie, każdy kawałek Mięsnego Jeża , jakąkolwiek porcję posiłku bez dosypanego do niego środka na przeczyszczenie i wiele innych rzeczy bez których Wasz urlop nie będzie udany. Dlatego przygotujcie się na największe starcie tego roku.

Według planu większość postaci będzie przygotowana, ale mile widziane zgłaszanie własnych postaci na maila: erudarr (tak, dwa „r”) [tutaj wiadomo co] gmail.com. Nie obiecuję, że każda postać będzie przyjęta lub że nie będzie jakoś zmodyfikowana.

 

„Mass Effect: Regulamin zabijania”

Autorzy: Azgarth, Draug

Podstawowe informacje o larpie (zgłoszenia, stroje etc.)

Zamyślony Amul Shastri wpatrywał się w specjalne wydanie wiadomości, wyświetlane na monitorze jego komputera.

„Mówi Cate Lockwell z ANN. Dobry wieczór państwu. Kolejny dzień nie przyniósł żadnych wieści ze strefy batariańskiej. Okoliczności zniszczenia przekaźnika masy w systemie Bahak wciąż pozostają niewyjaśnione. Specjalna komisja powołana w celu zbadania udziału komandora Johna Sheparda w owych tragicznych wydarzeniach nadal nie wydała żadnego oficjalnego oświadczenia. Nasze źródła donoszą…”

Premier Przymierza Systemów z westchnieniem wyłączył dźwięk i spojrzał pytająco na siedzącego po drugiej stronie stołu starszego mężczyznę.
– Co o tym sądzisz, Walterze? – zapytał w końcu. – Nie utrzymamy mediów w ryzach zbyt długo.
Walter Fairbrook-Wingates, marszałek Parlamentu, rozłożył ręce i odparł:
– Już ci mówiłem, Amul. Raport komisji jaśniejszy nie będzie. To sprawa Floty. Oni wypuścili tego klauna z pudełka, niech oni nim się teraz martwią. Trzeba to załatwić szybko i podać raport do opinii publicznej, nim pismacy zrobią się podejrzliwi. Wiesz, jak nie lubię takich gierek…
– Wiem, druhu. Ale to konieczne. Poza tym sprawy zaszły za daleko, aby zwalać je na wojskowych. Teraz to rzecz na tle międzyrasowym. Zadanie dla Parlamentu.
– Nie, to zadanie dla sądu wojennego – zaoponował Wingates.
– Nie wiemy, co zamierzają batarianie. Dobrze wiesz, że szukają pretekstu do wojny. Jeżeli Przymierze nie zajmie się tym z całą możliwą powagą, tylko sprowokujemy ich jeszcze bardziej.
– A Cytadela?
– Cofnęła status Widma dla Sheparda – westchnął Shastri. – Schowali głowę w piasek.

W pokoju zapadła nieprzyjemna cisza. Trwała krótką chwilę, nim premier zapytał:
– Kiedy możesz przedstawić sprawę Parlamentowi?
– Posiedzenie jest zaplanowane na przyszły tydzień. Mieliśmy poruszać kwestie tych nowych ustaw dotyczących funduszu… – zaczął wyliczać marszałek. – Naprawdę sądzisz, że z batarianami można jeszcze negocjować? – zapytał nagle.
– Jeżeli nie, niech Bóg ma nas w opiece…

 

Larpowa gra terenowa „Dzień z życia Piątej Armii”

Autorzy: Turin, Zedd, Poro

Link do wydarzenia

Opis wydarzenia

 

Minilarp survivalowy

Autor: Szopen

Nauka wymaga poświęceń. Jednym z nich jest narażanie własnego życia podczas niebezpiecznych wypraw. Bez nich jednak nie sposób rozszerzyć istniejącej wiedzy. Ani czerpać z niej zysków. Czasem trzeba więc wybrać się, nie bacząc na warunki atmosferyczne, w głąb bezludnej puszczy. I w to właśnie miejsce poleciał nieoznakowany wojskowy śmigłowiec z oddziałem doświadczonych (choć dla zachowania tajemnicy misji – nieuzbrojonych) komandosów stanowiących obstawę dla grupki naukowców. Niestety, nagła awaria maszyny spowodowała katastrofę. Przeżyła tylko garstka uczestników wyprawy. Wiedzą jednak, że odwrót bez próby wykonania rozkazu jest zdecydowanie mniej bezpieczną opcją od próby wypełnienia misji. Jednak do głównego zadania doszło kolejne – przeżyć w głuszy…

Jest to minilarp skierowany do grupy około 4 chętnych graczy. Ten larp może pokrywać się z innymi punktami programu.

 

„Nanolarping”

Autorzy: Gandi

Podstawowe informacje

W tym roku Fornost bije rekord w ilości larpów! A to dlatego, że każdy uczestnik będzie mógł w zaledwie godzinę stworzyć larpa, który błyskawicznie zostanie rozegrany. Zaproponowana przez Mikołaja Wichra koncepcja dzieli się na dwie części: drużynowe tworzenie larpa według podanych wcześniej wytycznych oraz przetestowanie wszystkich koncepcji na świeżo, zaraz po napisaniu. Przygotujcie swoja najciekawsze pomysły, które zawsze baliście się zrealizować, ponieważ lepsza okazja Wam się nie trafi!

 

Inne punkty:

„Turniej Strażników”

Autorzy: Achos

Turniej Strażników to tradycyjny, najważniejszy turniej odbywający się na Fornoście. Podzieleni na „Domy” uczestnicy codziennie rywalizują ze sobą poprzez zdobywanie punktów. W tym roku autor Turnieju Strażników obiecuje duże i ważne zmiany, które zostaną jeszcze ogłoszone!

 

„Rozbiegówka”

Autorzy: Achos

Rozbiegówka to punkt programu przeznaczony dla uczestników Fornostu, którzy są z nami po raz pierwszy. W quasi-larpowej formie zostaniecie wprowadzeni w klimat Gry Głównej i Fornostu jako takiego, jednocześnie otrzymując świetną okazję do zintegrowania się ze sobą nawzajem i z resztą uczestników konwentu.

 

„Dzień Dobry Fornoście!”

Tradycją na Fornoście jest fakt, że uczestnicy budzą się w różnych godzinach. W tym roku uwzględniliśmy Wasze głosy mówiące, że „przed 11 to nie ma opcji, żeby ktoś wstał”. Jednak z drugiej strony, mamy też dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy wolą wstawać wcześniej. Codziennie od 9 do 11 przeprowadzany będzie luźny punkt programu pod tytułem „Dzień Dobry Fornoście”, który każdego dnia będzie wyglądał nieco inaczej. Jednego dnia może to być dyskusja na temat larpów, drugiego mini-turniej planszówkowy. Jeśli czujecie się na siłach, polecamy poranne wstawanie.

 

„Warsztaty Ceramiczne”

Autorzy: Zosia

Na warsztatach można własnoręcznie wykonać naczynia mogące służyć jako rekwizyty podczas larpów, jednocześnie poznając techniki modelowania z gliny. Dołożymy starań, aby przygotowane w trakcie warsztatów naczynia były gotowe do użycia w trakcie Gry Głównej.

 

„Arena Gundabad”

Autorzy: Celofan

Link do wydarzenia

Gundabad. Dawna twierdza krasnoludów na północy Gór Mglistych, od pokoleń przejęta przez siły orków i goblinów. Dawniej główna siedziba wielkiego wodza orków Bolga, syna Azoga, zabitego pod murami Samotnej Góry w Bitwie Pięciu Armii. Po jego śmierci i powrocie Saurona do Mordoru znacznie straciła na znaczeniu na rzecz Dol Guldur i Minas Morgul.
W IV erze na powrót zaczęła zyskiwać na znaczeniu – to właśnie tutaj schroniła się większość niedobitków armii Mordoru. Ostatnią kropkę nad i postawiło przybycie tutaj Aernara, Króla Północy, Władającego Ogniem Pana Cieni, który uczynił z twierdzy swoją główną kwaterę i stolicę. Od tamtej pory miasto szybko rośnie, każdego niemal dnia osiedlają się w nim nowe plemiona orków i ludzi z północy, rozczarowanych władzą Dunedainów.
Z okazji 5 rocznicy objęcia rządów Aernar organizuje wielkie zawody gladiatorskie. Spośród wszystkich wystarczająco godnych ludzi i orków decyzją Aernara wyłoniono Lanistów – głowy drużyn, którzy wysyłać będą swoich zawodników do walki. Najdzielniejsi wojownicy, spragnieni chwały i zaszczytów, ostrzą broń i przywdziewają najlepsze zbroje, chcąc jak najbardziej zachęcić Lanistów do przyjęcia ich do drużyn. Ale nie tylko oni będą rozlewać krew na arenie.

Od wielu miesięcy Łowcy niewolników rozproszeni po całej północy szukali ofiar, które godnie zaprezentują się w walce. Na targu niewolników w kajdanach obok siebie stoją schwytani elfowie z Mirkwood, spętani łańcuchami potomkowie Beorna, zatrzaśnięci w kajdany wolni ludzie i krasnoludy. Ci nie będą mieli wyboru. Jeśli któryś z Lanistów się na nich zdecyduje – jego los będzie przesądzony.

Gdy zabrzmi Mosiężny Gong, Areny Gundabadu spłyną potem i krwią wszystkich ludów Śródziemia.

 

„Konkurs Hejterski 2.0”

Autorzy: Achos

Myślisz że jesteś cięty? Potrafisz coś dosadnie podsumować? Masz język ostry jak miecz? To konkurs dla Ciebie! Wykaż się mocnym poczuciem humoru i pokaż, że hejt to forma sztuki!

 

„Konkurs Wiedzy o Śródziemiu”

Autorzy: Aragorn

Ile w obwodzie miała Orodruina?

Jak nazywał się…..

Tak! My wiemy, że te pytania już nudzą!

Jeśli dla was też udział w konkursie wiedzy wiązał się z godziną nudy, a jednak nadal chcecie wykazać się wiedzą

o Śródziemiu, to powinniście wziąć udział w konkursie tolkienistycznym w zupełnie innej formie!

W formie, która daje dodatkowe punkty za inwencję twórczą i przymróżenie oka!

 

„Warsztaty i Turniej Fajczarski”

Autorzy: Eldarion

 

Dla niektórych palenie może kojarzyć się inaczej niż szybki papieros na przystanku. Dla niektórych palenie to rytuał i sztuka – mowa oczywiście o palaczy fajek. Jeżeli macie ochotę nauczyć się, jak palą fajkę mistrzowie tej dziedziny oraz wziąć udział w profesjonalnie zorganizowanym turnieju, to ten punkt programu jest dla Was. Koszt wzięcia udziału w tym punkcie programu to 30 złotych, jednak obejmuje on głównie poniższą fajkę, która już na zawsze będzie Waszą własnością. UWAGA! Konieczne jest zgłoszenie się do Eldariona poprzez maila wysłanego na adres: m.skerczynski@gmail.com.gr19

Komentarz do “Punkty programu

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Można użyć HTML oraz <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>