LARP „Tajemnice Ithilien”

Tajemnice Ithilien to największy, trzydniowy larp Fornostu – a zarazem punkt programu stanowiący kulminację i zwieńczenie każdego naszego konwentu. Akcja ma miejsce w Tolkienowskim Śródziemiu, około 200 lat po zakończeniu akcji znanej z Władcy Pierścieni. Kolejne gry tworzą spójną fabułę, jednak nie zawsze są swoimi bezpośrednimi kontynuacjami. Poniżej znajdują się wszystkie informacje dotyczące tegorocznej odsłony, które stopniowo będą pojawiać się również na stronie wydarzenia na Facebooku

– – –

Ithilien – kraina piękna i różnorodna. Żyzną ziemię nawadniają liczne rzeki i wodospady. Niewielkie jeziora poukrywane są wśród kamiennych formacji, otoczonych z kolei przez bujne lasy. Prawdziwym nieszczęściem jest, że kraina tak bogata od wieków znajduje się między młotem a kowadłem. W czasach jeszcze przed Wojną o Pierścień stanowiła bufor między siłami Gondoru i Mordoru. Po klęsce Saurona na czas jakiś zapanował tu pokój. Ziemię we władanie objął Faramir, Namiestnik Elessara, którego nowy król mianował księciem Ithilien. Pojawiły się osady, a z dalekiej Północy przybyły elfy, zauroczone pięknem tej krainy. Niestety Gondor niedługo nacieszył się spokojem. Daleko na wschodzie Easterlingowie, uwolnieni z jarzma Saurona, rozpoczęli swą ekspansję a Ithilien kusiło bogactwem. 

Długi konflikt ze sługami Szarego Króla, władcy Easterlingów, ponownie uczynił Ithilien opustoszałym. Gondor, nie mogąc sobie pozwolić na nadmierne rozciąganie sił, raz jeszcze musiał wycofać się za Anduinę. Nieliczni, którzy pozostali w Ithilien, byli zdani na siebie. 

Wreszcie walki zaczęły występować coraz rzadziej. Obie armie poniosły wielkie straty i nastał czas niepewnego pokoju. Żadna strona nie zdobyła zbytniej przewagi. Anduina okazała się granicą nie do sforsowania przez Easterlingów, Gondor zaś nie miał dość sił, by ponownie objąć Ithilien swoją protekcją.

Mówi się, że w tym niepewnym czasie, dziwne rzeczy zaczęły dziać się po lasach. Znikała trzoda i zarastały pola. Po nocach widziano dziwne światła i szeptano, że duchy tej krainy są rozgniewane. Wciąż jeszcze są tacy, którzy to miejsce nazywają domem, ile jednak minie, zanim znów te ziemie spłyną krwią?

– – –

Larp odbędzie się w dniach 3-5 sierpnia 2023.
Koszt wejściówki na larpa wynosi 300 zł, a zakup jest możliwy poprzez sklep larpowy Rekwizytornia. Opłacenie wejściówki jest ostatecznym potwierdzeniem otrzymanej roli.

Miejscem akcji są opuszczone ziemie Ithilien. Po wydarzeniach z poprzednich edycji, Gondor, osłabiony po utracie Arnoru jako potężnego lennika, stara się umacniać pozycję na ziemiach, które przez wiele pokoleń należały do niego. Easterlingowie, którzy prowadzili zaciekły konflikt o ten region, również roszczą sobie do niego prawa. Domniemana władza nie zawsze okazuje się tą faktyczną, gdyż są tacy, dla których polityka nie ma znaczenia.

Zachęceni pozytywnymi doświadczeniami z poprzednich lat, grę otwieramy 3 sierpnia warsztatami mechanicznymi i pre-playami, które wprowadzają postaci do fabuły larpa. Gracze będą też mieli możliwość zapoznać się ze swoją frakcją, z którą spędzą kolejne dwa dni gry. Dla chętnych zorganizowane zostaną też wspólne manewry bojowe, tworząc przy okazji dobrą okazję do lepszego zapamiętania mechaniki walki.

By wziąć udział w larpie, konieczne jest przygotowanie stroju odpowiedniego do realiów Śródziemia i odgrywanej postaci. Wkrótce opublikowany zostanie poradnik jak w tani sposób stworzyć taki strój.

Chcemy graczom dać również możliwość stworzenia własnych postaci, dlatego wkrótce opublikujemy formularz zgłoszeniowy. Śledź wydarzenie na Facebooku, by niczego nie przegapić.

W razie wszelkich pytań i wątpliwości – zapraszamy do kontaktu z nami poprzez nasz fanpage na Facebooku lub serwer Discord.

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z informacjami w poniższych linkach:

Organizatorzy:

Koordynacja: Michał „Eldarion” Skerczyński, Krzysztof „Sharp” Brzoska
Scenariusz i postacie: Marc „Rennard” Kubosz, Aleks Biedronka, Mateusz „Izostar” Hałupka, Michał „Eldarion” Skerczyński, Demi, Beata Atłas, Krzysztof „Sharp” Brzoska
Mechanika: Marc „Rennard” Kubosz, Eliza Zając
Graficy: Julia „ponczo” Liszewska, Zosia Słowińska-Brózda, Bartek „Artysta” Brózda, Dagmara Darsicka
Logistyka: Bartek Brózda, Iryt Kraus, Artur Postolski
Konsultacje: Bartek Brózda, Łukasz Szeląg, Przemysław Kopacz

Lokacja Tajemnic Ithilien i innych larpów na Fornoście

Teren, na którym odbywają się larpy znajduje się w odległości około dziesięciu minut drogi piechotą od pola namiotowego. Położenie w urokliwym lesie zapewnia doskonały klimat do gry. Do dyspozycji jest również prowizoryczna zabudowa drewniana – wioska, karczma, fort i inne obiekty. Cała infrastruktura jest regularnie rozbudowywana i ulepszana (zdjęcia fortu zostały wykonane w 2019 roku). Galerię zdjęć z Gry Główniej 2022: „Dzień Środka Lata” oraz larpa „Wyżynki”, możecie obejrzeć tutaj i tutaj.

W tym roku, w rolę przesiąkniętego magią lasu Ithilien, wcieli się teren położony bezpośrednio na północ od pola namiotowego.