Program 2024

Kliknij tutaj, by pobrać powyższy program w większym formacie.
Tutaj możesz pobrać program w formie tabeli.

Na konwencie będą odbywały się również całodniowe warsztaty kaletnicze. Szczegóły dotyczące cen i zapisów, przeczytacie tutaj.

Sobota 27.07

21:00 Otwarcie konwentu 

Pierwsze Fornostowe ognisko, na którym zbijemy piątki z dawno niewidzianymi oraz nowo poznanymi przyjaciółmi.

Szukanie i malowanie Białego Drzewa 

Wybierz się z nami do lasu na poszukiwania Białego Drzewa Gondoru – a właściwie gałęzi, która je przypomina. Razem zabierzemy ją do ogniska i pomalujemy. Totem ten towarzyszył nam będzie przez cały konwent, a podczas ostatniego ogniska zostanie uroczyście spalony.

Informacje o czasie odbywania się  RPG „Przez bramy śmierci” (Ojo)

Przygoda utrzymana w klimacie dark fantasy, gdzie gracze wcielą się w członków zakonu boga śmierci by rozwiązać zagadkę. Pewien kapłan świadczący posługę w wiosce dawno zapomnianej przez świat, zaginął w tajemniczych okolicznościach, a główny opat katedry w stolicy wysyła właśnie was, by to zbadać.


Niedziela 28.07

11:00 Warsztaty kuglarskie (Ojo)

Zapraszam gorąco na warsztaty kuglarskie wszystkich bardzo chętnych i tych mniej też! Nie potrzebujesz mieć najmniejszego przygotowania, jedynie otwarte nastawienie i wygodny ciuch. Na warsztatach przybliżę Ci podstawy pracy z przyrządami takimi jak pojki, staffy, diabolo, szczudła i kilkoma innymi. Z czasem jak podłapiesz podstawy, będziemy wspólnie pracować nad kolejnymi kręgami wtajemniczenia 😉 Niech zadzieje się magia w Twoich rękach!

12:00 Podstawy szydełkowania – warsztaty (Olca)

Krótki kurs podstaw szydełkowania – jak zacząć, słupki, półsłupki. Warsztaty domyślnie skończą się udanym zrobieniem podkładki pod kubek lub mieszka na monety.

14:00 LARP Herbatka u Królowej Kier (Asurit)

Dzień jak co dzień na dworze Królowej Kier – herbatka, krokiet i niezobowiązujące egzekucje… to znaczy egzaltacje kart-dworzan. Zapraszam na zupełnie niepoważną grę, w której najważniejsze (zaraz po Królowej, oczywiście) są przepychanki dworaków i absurdalna etykieta wymyślana na grze na bieżąco. Która Karta zasłuży na łaski Królowej, a która dla niej straci głowę? Komedia/farsa gamistyczna.

Na tego LARPa obowiązuje WSTĘP WOLNY, chętni będą mogli wpisać się na liście wywieszonej w Białym Namiocie.

17:00 Blok chamberów

Chcemy zaproponować Wam zagranie w jeden z lubianych przez nas larpów chamberowych. W zależności od liczby zainteresowanych, będzie to jedna gra lub kilka dziejących się równolegle.

Tajemnica klanu Brokvar (Gosia i Eldarion)

Podczas gdy wojownicy z klanu Brokvar świętują kolejną zwycięską walkę do portu przybija statek jarla Njala “Łupieżcy” z klanu Hindar. Powiadają, że ma on młodego syna i pragnie połączyć oba klany węzłem małżeńskim. Która z córek jarla Sverkera “Niezłomnego” z klanu Brokvar już niedługo odpłynie z rodzinnej wyspy?
Zapraszamy na stworzonego przez Chmurkę chambera pt. „Tajemnica klanu Brokvar”! Formularz zgłoszeniowy (a w nim odnośnik do design doca i listy wakatów) znajdziecie pod tym linkiem.

17:00 Turniej Osadników z Catanu (Bąk)

Eliminacje do Mistrzostw Polski w „Osadników z Catanu” 2024. Dam dwie gliny za owcę, że przyjdziecie 🙂 Więcej informacji odnośnie turnieju znajdziecie w dedykowanym wydarzeniu.

21:00 Ognisko


Poniedziałek 29.07 

10:00 Czy Feanor wiedział o Bratobójstwie? prelekcja + konkurs Tolkienowski (Leszli, Rudy)

Drużynowy konkurs z pytaniami o zróżnicowanym poziomie trudności. Część pytań będzie związana z tematyką wcześniejszej prelekcji na temat zbrodni wojennych popełnianych przez elfów

10:00 Warsztaty kuglarskie (Ojo)
13:00 Peruki i brody dla opornych – prezentacja + warsztat (Tyna)

Podstawy ogarniania peruk: jak sprawić, żeby to co wyjmiecie z paczki od Chińczyka wyglądało dobrze na głowie.

16:00 Podstawy szydełkowania  – warsztaty (Olca)
18:00 LARP Granica: Demarkacja (Antek)

Słyszałem nieraz pieśni o bitwach i wyobrażałem sobie, słuchając ich, że klęska może być pełna chwały. Ale teraz widzę, że to rzecz straszna, by nie rzec: rozpaczliwa.” – J.R.R.Tolkien

Wojny spodziewali się wszyscy, ale nikt w nią nie wierzył. Teraz kiedy się zakończyła, ciężko jest się pogodzić z myślą, że życie toczy się dalej. Świat znów zmienił kształt nie patrząc na losy ludzi miażdżone w trybach historii. W niewielkiej mazowieckiej wsi właśnie rozpoczęła się demarkacja nowej granicy państwowej. Nasza historia dzieje się właśnie na tej granicy. Po jednej stronie placówka wojska – po drugiej obóz uchodźców desperacko próbujących wrócić do swojego kraju. Dookoła terenu placówki bezkresne pola minowe i tylko jedna droga prowadząca z posterunku do pobliskiego miasta, do kraju. Kto z nas do niego wróci?

Gracze LARPa wcielą się w bohaterów tej historii. W uchodźców, w żołnierzy i inne postacie znajdujące się akurat na granicy. Każdy gracz otrzyma krótką kartę postaci zawierającą cechy, cele, przekonania i lęki. W trakcie gry będą miały też miejsce wydarzenia zmieniające częściowo trzon rozgrywki. Resztę historii stworzą gracze.

Śledźcie dedykowane wydarzenie na Facebooku, by być na bieżąco z zasadami udziału.

22:00 Ognisko


Wtorek 30.07

10:00 Warsztaty kuglarskie (Ojo)
10:00 That’s what she said – czyli wiedzówka z “The Office US” (Leszli, Monika)

9 sezonów, 9 kategorii, 243 pytania o trzech poziomach trudności – zarówno dla osób pobieżnie kojarzących serial jak i psychopatów oglądających go po raz 10. 

12:00 LARP Krew elfów (Leszli, Rudy, Adamob)

Minilarp tolkienowski, skierowany do graczy z dużą znajomością świata Tolkiena. Gra zaplanowana jest na ok. 10 osób (łącznie z grającymi twórcami). Larp osadzony jest w trakcie Trzeciego Bratobójstwa Eldarów i skupiony jest na różnych postawach i motywacjach, zarówno Sindarów jak i Noldorów.

15:00 Podstawy szycia ręcznego (Tyna)

Podstawy szycia ręcznego dla ludzi którzy igłę i nitkę trzymali w ręce może raz, a chcieliby zacząć poprawiać sobie larpowe stroje czy robić proste dodatki.

16:00 Warsztaty walki larpowej (Marc)

Trening sprawnościowy, prawidłowy ruch motoryczny broni (teoria i praktyka), podstawy poprawnej walki, bezpieczeństwo w walkach larpowych, scenariusze starć… Czyli podsumowując: trening i zabawa!

18:00 LARP Cienie Duskvol (Sharp, Gosia)

LARP prowadzony w świecie systemu RPG „Baldes on the Dark”. Polegać będzie na spotkanie szefów półświatku przestępczego miasta Duskvol po wyjątkowo nieudanej operacji. LARP oparty o mechanikę przerzucania się odpowiedzialnością znaną z planszówki „Tak mroczny władco”. Szczegóły i zasady zapisów możecie przeczytać na dedykowanym wydarzeniu na Facebooku.

22:00 Ognisko
22:00 Chlarp (Ari)

ChLARP – i wszystko jasne 😉


Środa 31.07

10:00 Budowanie lokacji

Zachęcamy do wcześniejszych briefingów i szykowania lokacji, aby Piknik w Domu Beorna był gotowy kolejnego dnia w pełnej krasie!

16:00 Tajniki języka Na’vi (prelekcja) (Aleks)

Na’vi, skonstruowany na potrzeby filmu “Avatar” Jamesa Camerona, szybko skupił wokół siebie zaangażowaną społeczność osób pasjonujących się lingwistyką i sztucznymi językami. Na czym polega jego fenomen, jakie zasady nim rządzą i jak odzwierciedla naturę ludu Na’vi? Postaram się przybliżyć to w prezentacji 🙂

17:00 Turniej Juggera z zakładami dla widowni (Pola, Simba, Ojo, Dżydżu)

Jugger! Gra zespołowa zainspirowana postapokaliptycznym filmem z lat ’80 „Krew Bohaterów„, sport łączący grę w piłkę z walką bronią białą i zapasami. Jeśli lubisz jedno z powyższych, zapraszamy! Jeśli nie – też zapraszamy, warto czasami ruszyć dupę. Żeby zagrać nie potrzebujesz specjalnego stroju ani własnej broni – wystarczy sportowe obuwie i chęć do gry, resztą zajmiemy się my 🙂 W planie krótki trening z omówieniem zasad gry oraz zapoznaniem z różnymi rodzajami broni, po czym zaczynamy turniej! Dla zwycięskiej drużyny nagrody oraz wieczna chwała. Dla osób, które nie podejmą wyzwania i zdecydują się kibicować – możliwość zakładów. Dla każdego, kto zgłosi swój udział w turnieju do niedzieli 21.07 czeka niespodzianka (niezależnie od wyników w trakcie samego turnieju) – szczegóły w wydarzeniu.

Do zobaczenia, Jugger!

21:00 Ognisko


Czwartek 1.08

10:00 Warsztaty z mechaniki do Pikniku w domu Beorna 

Ostatnie przygotowania do głównej atrakcji Fornostu. Warsztaty z mechaniki gry, briefy frakcyjne oraz prywatne, indywidualne konsultacje z mistrzami gry, szykowanie lokacji.

12:00 Warsztaty aktorskie (Igriana)

Przeprowadzę uczestników przez parę technik i pomocnych haków z osadzania postaci i budowania jej wewnętrznego świata, dotykając po trochu świadomości ciała i prowadzonej medytacji. Dodatkowo gry teatralne/improwizacyjne.

16:00 Piknik w domu Beorna, dzień 1

Wieści o pojawieniu się Białego Czarodzieja oraz odkryciu smoczego jaja w odległych lasach Ithilien obiegły całe Śródziemie z prędkością błyskawicy, niesione wpierw przez relację naocznych świadków, a później rozpowiadane dalej po domostwach, karczmach i gościńcach. Uwadze wolnych ludów nie umknęło również to, iż niektóre plemiona Easterlingów zaczęły migrować na Zachód uciekając przed jarzmem Szarego Króla. Powtarzano też plotki o pojawieniu się plemienia orków, które chciałoby żyć w zgodzie z innymi rasami. Proza życia i zbliżająca się zima spowodowały jednak, że wydarzenia z odległej krainy odeszły na plan dalszy, przytłoczone ciężkimi czapami śniegu.

Życie toczy się dalej i wraz z nastaniem wiosny rozpoczną się przygotowania do corocznego pikniku organizowanego przez Beorningów na ich rodowych ziemiach w celu uczczenia historycznego dla tego ludu wydarzenia jakim była wizyta Czarodzieja wraz z kompanią Thorina Dębowej Tarczy u ich słynnego przodka. Ten rok będzie jednak wyjątkowy, gdyż podczas pikniku odbędzie się również turniej upamiętniający Bitwę Pięciu Armii. Ponadto, widmo tego co pojawiło się w odległych lasach Ithilien ciągle krąży w myślach tych, których sercom bliski jest los Śródziemia. Może i na razie zagrożenie jest niepewne i odległe, jednak nie można go lekceważyć, a tym samym należy podjąć odpowiednie kroki…

22:00 Impreza w strojach


Piątek 2.08

12:00 Piknik w domu Beorna, dzień 2
23:00 Ognisko


Sobota 3.08

12:00 Piknik w domu Beorna, dzień 3
16:00 Sprzątanie lokacji
21:00 Pożegnanie konwentu

Ostatnie ognisko fornostowe, podczas którego nastąpi oficjalne zakończenie konwentu i podsumowanie dziejących się na nim atrakcji. Ognisko będzie trwało jak zwykle do rana!