Poniższy program będzie stopniowo uzupełniany o dodatkowe informacje dotyczące larpów, sesji RPG i zasad zapisów na nie. Wszystkie aktualizacje będą oczywiście ogłaszane na naszym wydarzeniu oraz na Discordzie. Śledźcie nas uważnie!
Poniższy program możecie również pobrać w formie tabeli, o tutaj.
—
Sobota 29 lipca
14:00 LARP Diuna – Wichry i wizje (Gandi, Zbyszek, Błażej )
Diuna. Pustynna planeta. Na środku pustyni stoją rozbite dwa namioty, a nad nimi szaleje potężny samum. Pierwszy namiot, rozbity na tradycyjną modłę, wskazuje na pochodzenie z Siczy Tabr. Drugi, nieco nowocześniejszy, ukazuje kilka nowinek od przemytników – to Sicz Tuek. Szum burzy piaskowej zagłusza dźwięki i zaburza widoczność. Nikt nie wie, czy zamknięci w filtrnamiotach Fremeni są żywi, czy nie.
Wichry i Wizje to pomysł na jak najwierniejsze odzwierciedlenie części klimatu Diuny w trakcie larpa. Jest to gra kładąca duży nacisk na wiarygodność oraz wczucie się w pustynny świat. Dlatego też Wichry i Wizje to larp fremeński! Większość gry odbywa się w zamknięciu. Żywioł powstrzymuje osoby grające przed opuszczaniem ich namiotów, a jego chwilowe osłabienia będą pozwalać na przemieszczanie się między nimi. Wszystkie informacje o larpie (w tym zasady zapisów) będą publikowane na dedykowanym wydarzeniu, do którego śledzenia zachęcamy wszystkich chętnych.
21:00 Otwarcie konwentu
Pierwsze fornostowe ognisko, na którym zbijemy piątki z dawno niewidzianymi oraz nowo poznanymi przyjaciółmi.
Start Turnieju Strażników
Turniej strażników to zawody trwające cały konwent, mające wprowadzić uczestników w atmosferę i klimat konwentu. Uczestnicy podzieleni zostają na drużyny, dla których wspólnie i indywidualnie zbierają punkty. W punktacji liczy się aktywność na konwencie, udział w punktach programu i integracja z innymi uczestnikami.
Szukanie i malowanie Białego Drzewa
Wybierz się z nami do lasu na poszukiwania Białego Drzewa Gondoru – a właściwie gałęzi, która je przypomina. Razem zabierzemy ją do ogniska i pomalujemy. Totem ten towarzyszył nam będzie przez cały konwent, a podczas ostatniego ogniska zostanie uroczyście spalony.
—
Niedziela, 30 lipca
12:00 LARP Teatr Śródzielnik Prezentuje: Sztuka Owiana Tajemnicą (Gandi)
Teatr Śródzielnik zaprasza na występ pod tytułem “Sztuka Owiana Tajemnicą”. Arté, kontynuujący tradycję szerzenia kultury rozpoczętą przez swoich przodków zachwyci i rozbawi w trakcie krótkiego aktu scenicznego. Zapraszamy młodych i starych, doświadczonych i nowicjuszy, ponieważ w tym wydarzeniu każdy odnajdzie coś dla siebie.
W trakcie przedstawienia rozbudzimy w graczach larpowe zaangażowanie i przypomnimy podstawowe zasady gry. Wszystko to w przystępnej i prostej formie mającej na celu dobrą rozgrzewkę na początek konwentu. Zachęcamy do przygotowania stroju, ale jak to w teatrze, nikt Was nie wyprosi jeśli przyjdziecie nieprzebrani. Gra ma miejsce w czasie i miejscu zbliżonym do larpa Tajemnice Ithilien, czyli Śródziemia Czwartej Ery.
17:00 LARP Wynaturzynki (Eldarion, Ponczo, Su)
W ostatnich latach coś się zmienia… Augurowie zostali głosem możnych wypędzeni z Serca, mistyczna Bledź staje się gęstsza, dzielni Dryfiarze na zawsze opuścili wyspę w pogoni za Nowym Światem, a z cieni wydostają się dawno skrywane tajemnice, obnażone zostają ogromne ambicje ludzi u władzy. Nie tylko na samym Seladorze…
“Wynaturzynki” to kontynuacja (i zarazem ostatnia część) larpa “Dożynki” oraz “Wyżynki”, które odbyły się na Fornoście 2021 i 2022. Zapraszamy na niego zarówno graczy, którzy wzięli udział w poprzednich edycjach, jak i nowe osoby – znajomość świata i wcześniejszych wydarzeń jest mile widziana, ale niekonieczna.
23:00 LARP Obozowisko (Sharp)
LARP OBOZOWISKO jest tradycją powstałą na zeszłorocznej edycji konwentu z bardzo prostego pomysłu: chodźmy do lasu zrobić sobie imprezę w klimacie i strojach przy ognisku. Bez żadnych scenariuszy, ustalonych fabuł czy kart postaci. Po prostu przychodzisz, wczuwasz się w klimat i gramy na pełnej improwizacji. Był tylko jeden warunek: gramy w określonym klimacie. Ale co w ramach danego uniwersum się stanie to już rola i zasługa „graczy”.
Tegoroczna edycja OBOZOWISKA odbędzie się w klimacie post-apo. A jakie to post-apo? A któż to wie, to się ustali podczas drogi do samego obozowiska i rozpalania ognia. Co musisz mieć na LARPa? Pozytywne nastawienie, chęć zagrania oraz może coś do picia czy jedzenia. Wymagania strojowe? Jakie chcesz o ile będą pasowały do świata po zagładzie/upadku/dalszych rządów pewnej partii/wywiadówce w szkole.
—
Poniedziałek, 31 lipca
11:00 Konkurs Tolkienowski (Artysta, Leszli)
Chcesz sprawdzić, czy Legendarium Tolkiena nie ma dla Ciebie tajemnic? Jeśli tak, podejmij wyzwanie i odpowiedz na konkursowe pytania.
14:00 Selador: Debrief Ostateczny (Eldarion, Ponczo)
Opowieść o historii Seladoru, kulisach konfliktów i perspektywie Augurów. Podsumowanie trzech LARPów w formie prelekcji.
18:00 LARP Nad Tridentem bez zmian (Nowy Bąk)
Z przyjemnością mam zaszczyt zaprosić Cię na podróż po Dorzeczu Drogi Przyjacielu, bowiem na Czatachowskiej ziemi odbędzie się gra. Może nie od razu „Gra o Tron” jednak to uniwersum posłuży nam do zagrania LARPa, w którym będziesz mógł wcielić się w prostego człowieka-żołnierza. Wojna domowa, którą wywołał Robb Stark przełożyła się na życie każdego mieszkańca Westeros, jednak to właśnie w Dorzeczu, nad Tridentem, życie miejscowych zmieniło się diametralnie. A może właśnie nie zmieniło? Ciężko tak naprawdę osądzić czy wojna odczłowieczyła tych ludzi czy byli tacy zawsze, skrywając się za obliczem kochających ojców, braci i synów. Jedno jest pewne – w krainie targanej przez Lwa i Wilka człowiek poznaje swoją prawdziwą naturę.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do śledzenia dedykowanego wydarzenia, na którym pojawiać się będą wszystkie informacje dotyczące larpa (w tym informacja o zapisach).
—
Wtorek, 1 sierpnia
do 10:00 zakończenie LARPa Nad Tridentem bez zmian
12:00 Warsztaty motanek (Aleks)
Warsztaty tworzenia motanek, słowiańskich lalek intencyjnych. Polega to na wiązaniu ze sobą skrawków materiałów, sznurków, włóczek itd. bez użycia nożyczek i igieł. Jeśli chcesz, możesz przynieść swoje ścinki, ale nie jest to wymagane.
17:00 LARP Salomon.EXE (Antek)
Jak pewnie zdajesz sobie sprawę czasy gier RPG robionych przez grupkę studentów informatyki w przerwach od nauki C++ już dawno odeszły w niepamięć. Twoje biblioteki na Steamie i Epic Games już dawno przekroczyły 100 tytułów, a kiedy to piszę, zapewne właśnie na przecenie wisi kolejna gra triple A. Pudełkowe gry to domena największych zapaleńców i entuzjastów kultury growej. Mówiąc ludzkim językiem, tylko nerdy interesują się takimi idiotyzmami. Nie zmienia to faktu, że kiedy jeden z Twoich znajomych znalazł na swoim starym dysku jakąś retro grę, o której wcześniej nie słyszałeś, byłeś podjarany jak nigdy. Plik ważący nie więcej niż spiracona wersja reżyserska “Władcy Pierścieni” zatytułowany “Salomon.EXE”. Tym większe było Twoje zdziwienie, kiedy dowiedziałeś się, że gra z 2000 roku ma moduł multiplayer. Jako, że nie znaleźliście w internecie żadnego gameplayu, postanowiliście zrobić sobie wakacyjne granie…
20:00 Chlarp (Ari)
ChLARP – i wszystko jasne 😉
—
Środa, 2 sierpnia
Cały dzień – zachęcamy do wcześniejszych briefingów i szykowania lokacji na Tajemnice Ithilien!
10:00 Cztery równoległe sesje RPG
Zapisy na sesje RPG odbywać się będą w trakcie trwania konwentu poprzez wpisanie swojego imienia na listę wiszącą na tablicy ogłoszeń. Posiadanie własnych kości nie jest wymagane, zapewnią je wam mistrzowie gry.
RPG Człowiek w Masce (Hagrid)
Od prawie 3 tysięcy lat nie doszło do postępu technologicznego, ludzkość zatrzymała się na prasie, początkach silników parowych i podstawowej broni palnej. Wszystkie nowinki są odrzucane przez władców na skutek wpływów zakonów. Państwa naszego kontynentu są w pełni zależne od magii, magii, do której tylko nieliczni mają dostęp. Światem rządzą Ezoterycy. Wszystko jednak się zmieni dzisiejszego dnia. W Berdusk, stolicy Ironfrost…
RPG Tajemnica nawiedzonego domu (Ada)
Vaesen to system, którego settingiem jest alternatywna Skandynawia w 2 połowie XIX wieku, w której różne mityczne i folklorowe istoty są rzeczywistością, ale nie każdy może je zobaczyć lub w nie wierzy. Grupa członków Towarzystwa, którą tworzą postaci graczy, otrzymała zaproszenie od zaniepokojonego młodego szlachcica. Jest on przeświadczony, że podmiejska rezydencja jego rodziny jest nawiedzona. Gracze muszą przybyć do posiadłości i zbadać sprawę nie alarmując ojca szlachcica, który uważa wszystko za jego wymysły.
RPG W kompanii bez zmian (Antek)
Ta wojna miała trwać najwyżej dwa miesiące. Trzeci rok walki w okopie poważnie zweryfikował te przypuszczenia. Otaczający was smród, brud i nieustanny ostrzał wyryły na kamiennych twarzach Twoich kompanów niezbywalny wyraz przygnębienia. Jednak los może ulec zmianie. Za 4 dni czeka was wielka ofensywa. Do tego czasu przy zmysłach utrzymają Cię tylko listy od przyjaciół i rodziny, głodowe racje i pierwotna wola życia. To już nie wojna z Niemcami. To wojna z Twoim własnym umysłem.
RPG Srebrnego zmierzchu blask (Jadzia)
Jedyne, czego w Minhiriath jest pod dostatkiem, to różnej maści upiorów, ostatnio coraz częściej wychylających ohydne łby z krypt i grobowców. Jako samozwańczy łowcy duchów już od dobrych kilku lat staracie się je plenić gdziekolwiek was droga zaprowadzi, choć zmęczenie ciągłą wędrówką daje się Wam już we znaki. Zlecenie w Faraostar ma być odpoczynkiem – z tego co słyszeliście tamtejsza zjawa nie atakuje aktywnie mieszkańców, jedynie niepokoi swoją bliską obecnością.
17:00 Turniej juggera z zakładami dla widowni (Pola, Dżydżu, Simba)
Jugger! Gra zespołowa zainspirowana postapokaliptycznym filmem z lat ’80 Krew Bohaterów, sport łączący grę w piłkę z walką bronią białą i zapasami. Jeśli lubisz jedno z powyższych, zapraszamy! Jeśli nie – też zapraszamy, warto czasami ruszyć dupę. Żeby zagrać nie potrzebujesz specjalnego stroju ani własnej broni – wystarczy sportowe obuwie i chęć do gry, resztą zajmiemy się my 🙂
W planie krótki trening z omówieniem zasad gry oraz zapoznaniem z różnymi rodzajami broni, po czym zaczynamy turniej! Dla zwycięskiej drużyny nagrody oraz wieczna chwała. Dla osób, które nie podejmą wyzwania i zdecydują się kibicować – możliwość zakładów. Do zobaczenia, Jugger!
19:00 Cash&guns (Saverok)
Powrót do przeszłości vol. 2 – starych dobrych czasów, w których wystarczyło wycelować w kogoś wyprostowanym palcem i krzyknąć „PEW”, żeby pozbyć się problemu. Co się stanie, jeśli na małej powierzchni stanie kilkanaście osób z taką właśnie wyimaginowaną bronią?
20:00 Aukcja (Eliza, Marc)
Masz szpej larpowy/fantastyczny, którego nie potrzebujesz, a wiesz, że się komuś może przydać? Może to jakaś ciekawostka z zeszłorocznych edycji? Chciałbyś wesprzeć Fornost finansowo? Połącz wszystko w jedno i weź udział w licytacji na rzecz Fornostu. Przynieś szpej, daj znać jaki procent z wylicytowanej kwoty wchodzi na poczet konwentu i licytuj inne przedmioty.
22:00 RPG Nie ma ciemności bez światła (Hagrid)
Dziesięć Świeczek to gra kooperacyjna oparta na tragicznym horrorze, w której opowiesz historię mrocznego świata i tych, którzy padają jego ofiarami.
To jest gra polegająca na opowiadaniu historii. Historia, którą opowiesz nie jest miła i jest daleka od szczęśliwej. To rodzaj historii, która ma ostre krawędzie. Taka, która pozostaje na długo po tym, jak zniknie, zagnieżdżając się w koszmarach i dryfując po każdym cieniu. Taka, o której nikt nie chce mówić. Historii, którą trzeba opowiedzieć.
To opowieść o tym, co dzieje się w ciemności. To opowieść o ocalałych, którzy próbują rozświetlić swój mały zakątek świata i zrobić w nim coś znaczącego w ciągu kilku godzin, które im pozostały. To opowieść o desperacji. To opowieść o ludziach takich jak ty i ja, którzy walczą z ciemnością, tylko po to, by nieuchronnie zostać przez nią pochłoniętym.
—
Czwartek, 3 sierpnia
10:00 Tajemnice Ithilien – warsztaty, briefy, konsultacje (w tym: warsztaty walki, kowalstwa i alchemii)
Ostatnie przygotowania do głównej atrakcji Fornostu. Warsztaty mechanik gry, briefy frakcyjne oraz prywatne, indywidualne konsultacje z mistrzami gry, szykowanie lokacji.
Warsztaty aktorskie (Igriana)
Medytacja i oczyszczenie przed wejściem w postać i szukanie postaci w sobie (zwłaszcza dla osób, które są pierwszy raz na larpach), „patrzenie” (żeby wyczuć relacje między postaciami) i inne ćwiczenia wzięte wprost z teatru, ale przyjazne dla wszystkich.
18:00 LARP Tajemnice Ithilien (pre-play)
Fabuła wprowadza graczy w czasy około 200 lat po znanych z książek i filmów wydarzeniach. Miejscem akcji będą opuszczone ziemie Ithilien. Po wydarzeniach z poprzednich edycji Gondor, osłabiony po utracie Arnoru jako potężnego lennika, stara się umacniać pozycję na ziemiach, które przez wiele pokoleń należały do niego. Easterlingowie, którzy prowadzili zaciekły konflikt o ten region, również roszczą sobie do niego prawa. Domniemana władza nie zawsze okazuje się tą faktyczną, gdyż są tacy, dla których polityka nie ma znaczenia.
22:00 Leśny Bal
Na noc przed grą główną zaplanowaliśmy widowisko. Rozrywkę i swawolę. Miejsce, gdzie chętnie przywitamy was w strojach. Tych z Gry Tolkienowskiej, lub dowolnych innych w klimacie śródziemia. Podczas tej nocy gwiazdy będą spadać z nieba, dźwięk skrzypiec będzie podrywać wasze biodra do tańca, a uśmiechy pięknych panien i nadobnych kawalerów odgonią od was smutki i rozterki.
W tym roku na Fornost przyjeżdża Ubojnia. Będzie dla nas dostępna przez cały czas trwania Tajemnic Ithilien. Chcą nas przywitać po swojemu, stołem uginającym się od jedzenia. Odwdzięczmy im się pokazując im Fornostową Gościnność. To wieczór na wasze ulubione nalewki, herbatki chowane na właściwą okazję, czy najpyszniejsze ciastka. Na Leśny Bal, który pozostanie w waszych sercach do następnego Fornostu grzejąc was i tuląc w zimne grudniowe wieczory.
Zachęcamy was do odegrania na tym balu kilku scenek, które przydadzą wam się później na grze. Może przybywasz jako kupiec na teren gry, i chcesz poznać ludzi wcześniej? Może jesteś słynnym szermierzem, i chcesz pokazać innym jak dobrze walczysz na miecze? Albo mądrym swojej wioski i chcesz nam opowiedzieć legendy? To jest właśnie miejsce dla Ciebie. Robimy to wydarzenie także po to, byście mogli swobodnie w strojach budować swoją historię, jaka wydarzyła się przed czasem gry, tak by wejść płynnie w piątkową grę.
—
Piątek, 4 sierpnia
11:00 LARP Tajemnice Ithilien, dzień 1
—
Sobota, 5 sierpnia
13:00 LARP Tajemnice Ithilien, dzień 2
20:00 Pożegnanie konwentu
Ostatnie ognisko fornostowe, podczas którego nastąpi oficjalne zakończenie konwentu i podsumowanie dziejących się na nim atrakcji. Ognisko będzie trwało jak zwykle do rana!